Alla inlägg den 28 augusti 2008

Av Leif - 28 augusti 2008 22:04

Läser på DN att Internet explorer version 8 är på gång. Där ska finnas en funktion som gör dig anomym på nätet och som enligt artikeln ska göra att sökmotorn Google ska få problem. Dels kan man ju undra om man egentligen är så anomym som det skrivs och sen kan jag undra om inte alla vill synas? Visst kan det finnas funktioner och säkerhetslösningar som är bra för att skydda att information inte kommer ut till obehöriga men annars har jag inga problem med att synas. Det finns ju sökmotoptimering tex. som ska dra trafik till en viss sida. Blir den omöjlig i så fall?

Det jag kan undra är om vissa ljusskygga personer kommer att vilja utnyttja den funktionen även om jag tror att de redan har den kunskapen. äs mer här:

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=3130&a=821592

Av Leif - 28 augusti 2008 20:07

En sån rubrik ger inga träffar...tror jag i alla fall. Besöker en fin plats i Västerbottens kustland; Munkviken. En kurs och lägergård. Det är fullt med barn som är på lägerskola och fler ska komma senare idag får jag veta. Vi är ett gäng från när och fjärran som sammanträder kring olika ledarutbildningar för unga ledare. Bilden nedan ljuger. Dagens väder var mer stormrikt eftersom vågorna gick höga och barnen lekte vid stranden och försökte både vara nära och långtifrån de rätt så stora vågorna.

En fin dag.

Presentation

Omröstning

Om jag vann 3,6 miljoner så skulle jag;
 Lösa mina lån
 Ge allt till mina barn
 Ge allt till andra. Världen svälter!
 Resa
 Köpa hus/stuga
 Köpa ny bil
 Spara allt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards