Alla inlägg under juni 2008

Av Leif - 25 juni 2008 19:55

Haft en härlig dag på fjället. Årstider möts. Snö och smörboll. Ca 2 grader. Såg nysnö i morse på kalfjället. Både sommar o vår. På en och samma gång. Klädd för vinter går det riktigt bra att vandra i sommaren med vinterinslag.

Av Leif - 24 juni 2008 20:36

Jag har åkt till min stuga. Jag har nyttjat min semesters frihet. Bara det att kunna bestämma sig direkt och åka. Känna friheten och bara fara. Och detta bara för att väderprognosen blev aningen bättre. Lite mindre regn var allt som behövdes. Hustrun stannade hemma. Hon gillar inte 5 grader o regn... Konstigt... Så nu stiger jag här i regnet o njuter. O tänker på visdomsordet att det som inte också älskar regnet o stormen går blott omkring i det vykortsbanalaste av liv. Så jag sitter inne.

Av Leif - 22 juni 2008 07:28

Midsommardagen verkar vara den mest frånkopplade dagen. Inga mail, lite trafik, inga som ringer. Svensken tar nog ledig en dag som denna. De flesta i alla fall. Många är givetvis bakfulla hela dagen men de flesta tycker nog att de ha rätt att ta det lugnt. Så även för mig. Jag fann mig helt plötsligt sittandes i en solstol. Solande. Det är inte jag. Det är mycket ovanligt. En del brukar kommentera min eventuella brunhet och undra om jag varit utomlands. Det händer nu inte så ofta men det har hänt. Att jag fått kommentaren alltså. Och mitt svar brukar vara att jag varit ute...och gjort något nyttigt. Alltså inte bara sittande overksam i en stol.

Så det blev en del solande. Passade även på att hälsa på min mamma, hälsa på våra grannar och göra några ackpaket färdiga för leverans till Lasergame. På kvälllen åkte vi till Havsbadskyrkan för en konsert. Vi kom i god tid så vi passade på att lära känna vårt havsbad. Denna gigantiska anläggning som bara växer och växer... Det blåste kallt från havet så det var skönt att komma in och lyssna till skönsång.

Kvällen avslutades med ett fyspass på Långnäs. 50 minuter paramotor i kvällen är inte fel.

Av Leif - 16 juni 2008 07:30

Vaknar med huvudvärk. Försöker somna om för att sova bort den vilket lyckas till viss del. Stiger upp vid halv sju. Känns OK. Men helgens äventyr känns inte bara i knoppen utan även i benen. Det tar på att flyga skärm. Framförallt är det starten som frestar på. Att springa med åtskilliga kilo på ryggen känns idag. Det är det givetvis värt men det är en liten påminnelse om en bra helg.

Att det sedan regnar idag gör inte så mycket. Det är semester och det finns alltid annat att göra än att vara ute. Just friheten att arbeta så mycket man vill men också att inte göra det. Det är väl semester, det.

Av Leif - 15 juni 2008 13:26

Helgen kom att bli en riktig flyghelg. Den började igår med att jag åkte till Skellefteå och deras radioflygklubb som denna helg fyllde 40år. Många gamla ansikten mölttes jag av. Känns som att jag har kvar en del av hjärtat där och i den klubben. Under lördagen så tävlande jag i Aircombat. Sju personer kom till start och det blev en snabb tävling. Faktiskt den snabbaste jag varit med om. Och dessutom kom jag på en bronsplats vilket var mycket överraskande. Hela fem klipp tog jag i mitt andra heat. Det är rekord. Aldrig har jag lyckats så bra i något av de troligen 150 heat som jag flugit. Riktigt kul!

Senare på kvällen just när Sverige kvitterade till 1-1 mot Spanien så var jag på väg till nästa arrangemang. Det var midnattsflyg i Piteå. Jag har utmanant klubben till ett långtidsflyg. Och även själv kaxigt utlovat att jag ska vinna. Eftersom jag troligen är rekordhållare från sommaren 2005 med 4 timmar och 13 minuter så kan man ju kosta på sig att va lite kaxig.

Så jag tankade upp kärran för ännu ett planerat fyratimmarsflyg. Kärran lättade snabbt i den perfekta motvinden trots att den var 1,5 kilo tyngre. Men efter en liten stund så sa det "rassel" och jag ser hur propellermutter och propeller singlar ned. Min rekortflygningsCub tappar nu snabbt höjd och landar med en smäll en bit bort. Skadorma kan betecknas som ringa. En stötta trasig och ett landningsställ blev lite böjt. Rekortförsöket avbröts givetvis och jag fick se mig som förlorare.

Söndag morgon så blev det flyg på riktigt. Då åkte jag och P ut till ESNP och flög paramotor. Två starter blev det för mig i lugn och stilla luft.

Av Leif - 10 juni 2008 22:57

Jae, man behöver väl kommentera fotbollen lite. Inte för att jag är direkt jätteintresserad men jag såg nog nästan hela matchen utom den första kvarten. Vilket sömnpiller. Vad hände egentligen? Grekland passade fint mellan varandra på egen planhalva. Kreativt... Så kom då äntligen ett mål av den där Ibra...eller vad han heter och det var ju snyggt. Och ett till turmål av de gula. Slutet gott.

Att sedan Greklands förbundskapten fick många repriser och en massa Airtime kan man ju skratta åt. Märklig TV.

Presentation

Omröstning

Om jag vann 3,6 miljoner så skulle jag;
 Lösa mina lån
 Ge allt till mina barn
 Ge allt till andra. Världen svälter!
 Resa
 Köpa hus/stuga
 Köpa ny bil
 Spara allt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards