Alla inlägg under maj 2008

Av Leif - 31 maj 2008 23:00

Jag har träffat en del norrmän igår och i dag. Fasän vi är rätt lika så är det inte alltid så lätt att förstå varandra. Orden är olika och vi pratar i lite olika ordföljd.. Det går givetvis att förstå varnadra till slut men helt lätt är det inte. Och det slår mig igen att den kortaste vägen mellan människor är skrattet. Ett leende och en glimt i ögat kan överbrygga mycket. Genast är man på samma nivå och förstår. Man skämtar om samma saker och förstår varandra.

Ved

Av Leif - 29 maj 2008 22:25

Jag kör, kapar och klyver ved. Mycket ved. Har säkerligen vid det här laget drabbats av gubbsjuka. Dock förhoppnigsvis av det lindrigare slaget. Jag anar att jag är halvvägs genom mina vedhögar. Det känns bra. Att vara halvvägs. Det är en alldeles underbar kväll. Som gjord för att stå ute på vedbacken och arbeta med kroppen. Inga mygg och en ljum bris.

Av Leif - 25 maj 2008 21:10

Så kom då aircombatcirkusen till Piteå. 10 piloter från Umeå i söder till Luleå i norr till Laisvall i väster hade hittat hit. Det blev en mycket lyckat tävling med härlig fajt och täta strider. Erik vann som vanligt och Erik kvaddade flest kärror som vanligt...

För egen del som var det en märklig känsla. Allt var som vanligt. Känslan var som vanligt med spänning och nervositet med den stora skillnaden att jag inte skulle flyga... Vid denna tävling så valde jag att vara huvuddomare. Det brukar alltid behövas och eftersom jag har en paus i mitt utövande så passade det ju bra.

Av Leif - 20 maj 2008 23:02

Jae, just nu lutar det mot en sådan här. SE T650i

Av Leif - 19 maj 2008 20:08

Min mobiltelefon har gett upp. Tog mig en promenad igår och hade med mig telefonen för att lyssna på radio. Det kom en rätt så kraftig regnskur vilket gjorde att den blev lite blöt...och visst, jag vet att fukt är telefoners värsta fiende. Idag har en del knappar slutat fungera och nu kanjag inte ens starta den. Nollan fungerar inte så den är alltså helt död. Är det lönt reparera? Ska jag köpa en ny? Kollar lite på en P1i men tycker att det är mycket pengar. Har du några tips? Ett WLAN skulle vara mycket bra. Sen vill jag ha radio och kamera, men de har väl de flesta numera.

Av Leif - 19 maj 2008 06:45

Ställer om klockan och skippar morgonpromenaden. Det beror inte på att det är en grad varmt och att det både snöar och regnar och att jag känner mig lite trött 05.20 Nejdå, inte alls. Det beror på att om jag och hunden ska ut så kommer denna vofsing att bli så blöt så blöt och dra in så mycket smuts så mycket smuts. Så för att hon ska kunna vara inne efter en sån blöt promad så måste hon badas och sköljas av. Och det vill jag faktiskt inte. S därför somnade jag om en stund. Skönt!

Av Leif - 19 maj 2008 06:45

För att komma med på Piteås bloggkarta:


http://bloggkartan.se/registrera/18686/piteaa/


Av Leif - 16 maj 2008 23:59

Sitter uppe och försöker hänga med i ishockey. Har varit igång hela dagen med många olika saker. Orsaken att jag sitter uppe är att jag väntar på att hämta hustrun som är på någon sorts middag.

För övrigt är gamle Volvon packad till max. Ska finnas på plats vid buggytävlingen imorgon på flakaberget. Det blir en tidig morgon igen.

Presentation

Omröstning

Om jag vann 3,6 miljoner så skulle jag;
 Lösa mina lån
 Ge allt till mina barn
 Ge allt till andra. Världen svälter!
 Resa
 Köpa hus/stuga
 Köpa ny bil
 Spara allt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards