Alla inlägg den 16 augusti 2008

Av Leif - 16 augusti 2008 12:42

Det blev fem pass även idag i ett lika strålande väder. Motorn börjar nu bli inkörd och jag kan belasta den ännu mer samt att jag bytt ned mig till en APC 12x6. Den gav lite högre varv. Kärran flyger mycket bra.

Dock så finns ännu en del trimning att göra. Troligen så behöver jag rikta motorn åt höger. Det är ju helt normalt men jag ville testa och se hur den flög med motorn rakt fram. Det märks framförallt i stigande manövrar när farten avtar. Då får man styra emot rättt mycket med sidorodret. Även det helt normalt.

Drar mig till minnes det glada 80-talet när jag tävlande i F3A sport populär. Rune som alltid vann brydde sig inte om att trimma kärran så mycket men han vann alltid ändå. Min kamrat och jag fösökte bygga rakt och trimma med bly än här och där och skruva på linkar mer än att flyga. Nåja, vi flög nog en hel del också och testade hur kärrorna spårade i både looping och buntar. För att retas så sa då Rune till min kamrat; vet du att Multiplex har kommit på ett sätt att få en kärra att hela tiden flyga helt rakt. Nä, vaddå? Jo, de har utrustat sändaren med två spakar. Man styr med dem...

Han hade förstås helt rätt. Man styr med spakarna även om det helt klart underlättar att få en välflygande kärra om den är väl intrimmad.




Du kan nu designa din tröja helt själv för testa här för att se hur det fungerar.

Presentation

Omröstning

Om jag vann 3,6 miljoner så skulle jag;
 Lösa mina lån
 Ge allt till mina barn
 Ge allt till andra. Världen svälter!
 Resa
 Köpa hus/stuga
 Köpa ny bil
 Spara allt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards