Alla inlägg under september 2008

Av Leif - 27 september 2008 21:10

Nu kan man nog säga att hösten ändå till slut är på väg. Hitta detta löv i min väg.


 

Av Leif - 27 september 2008 15:35

Hittade detta extraerbjudande på Arlanda. Inte vet jag om det var så billigt. Ca 100:- för en macka eller ca 100:- för en öl. Vem köper den?

 

Av Leif - 27 september 2008 10:08

Nu är engelska kanalen korsad med hjälp av en flygande vinge fastspänd på en människa och driven med 4 jetmotorer, gissningsvis de som används i modellflygsammanhang. Läs mer på DN här.

Av Leif - 26 september 2008 21:46

Jag har för mig att det var Billie August som sa det i en reklamfilm för SAS.

Det gigantiska lugnet.

Han satt där en mulen dag i solen på 10 000 meters höjd i sitt lugn. Visst kan jag känna likadant när jag sitter i mörkret här på samma höjd. Det är häftigt. Och ännu häftigare blir det säkert när vi ska landa i bitvis kraftiga vindar från nordväst. Det kan bli en intressant approach...


Och att det gick bra kan du ju se här nedan:

Av Leif - 26 september 2008 21:43

Så har man då blivit bedömd och befunnen för lätt. Jag mötte en trevlig försäljare från ett kreditkortsföretag. Det hör hemma i det stora landet i väster... Jag skulle få 3000 poäng om jag uppfyllde deras krav. En poäng motsvarar ca en krona så det var ju rätt mycket pengar. Frågorna löd:
Är du över 18 år? Check. (Det började bra)
Är du bosatt i Sverige? Check.
Har du fast jobb? Check.
Har du en årsinkomst på över 350 000? Not check...
- Då får jag tacka för vårt trevliga samtal. Och jag nästan hör hur det låter "klick" när han lägger på, fastän han står bredvid.
Befunnen för lätt var det. Låginkomsttagare är härmed mitt kännetecken stämplat i pannan.För en millisekund hinner jag tänka och fundera på om mitt värde består av min årsinkomst även om jag givetvis vet att det inte är så.
Bye, bye America.

Av Leif - 26 september 2008 15:17

Jag har lärt mig ett nytt ord. Core Business. Är lite osäker på vad det egentligen betyder. Kärnverksamhet kan vara ett försök.

Jag hart också lärt mig att det inte är någon idé att skriva in keywords i metataggarna. Orden ska skrivas in i title och meta name description. Där är det viktigt att det står rätt. Det är där de finns. De som indexerar. Robotarna. Spindlarna. De som gillar text. De som inte gillar frames. De som kan läsa .pdf-filer. De som gör att man finns och syns. De som gör att man får en hög ranking. De som gör att man hamnar högt upp i den organsiska listan. De som gillar bloggar eftersom de uppdateras ofta. De som gillar att söka efter länkar länkade till dig. De, just de som mer eller mindre styr surfandet och gör att man som surfare ska hamna rätt direkt. De som vet allt, nästan, om surfarna. Var de kommer ifrån, vart de ska och hur länge de stannar. AdWords, AdSense är viktiga ord. De är nu de kommer. Sökmotorerna. Sökmotoroptimeringen.

Av Leif - 25 september 2008 22:14

Det har varit en lång dag. Det var väl en bra start på min verklighet. Efter en bra middag så har vi blivit underhållna av en duktig kille på gitarr. Verkligen mångsidig måste jag säga. Innan dess hann jag prata med en fotolärare från en folkhögskola som snabbt berättade om att fota med HDR som är en fotometod där man får med ett betydligt större tonomfång. Flera exponeringar är metoden. Det finns ju en otrolig kompetens samlad på en sån här kurs.

Av Leif - 25 september 2008 18:13

Jo, man är på kurs. Laddade upp bilden nedan via trådlöst nätverk via min telefon och en bild jag nyss tog. Är på Runö kursgård utan för Stockholm.Fint ställe. Och fint väder! Rena sommardagen. Jag har fått en viss förståelse hur det kan vara att vara elev. Sitta stilla hela dagen. Kroppen och magen stannar av helt... Det kan inte vara lätt. Nu nalkas snart middagen. Och om den blir i klass med lunchen så blir det kalas. Inte så dumt.

Presentation

Omröstning

Om jag vann 3,6 miljoner så skulle jag;
 Lösa mina lån
 Ge allt till mina barn
 Ge allt till andra. Världen svälter!
 Resa
 Köpa hus/stuga
 Köpa ny bil
 Spara allt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards