Alla inlägg under oktober 2008

Av Leif - 29 oktober 2008 08:29

Besökte Ylva Eggehorns föreläsning på Framnäs igår kväll. Bitivis tänkvärt och bra föreläsning. Dessutom billigt. Tack Piteå kommun. Dvs tack till oss alla skattebetalare som var där. Återbäring alltså. Hon talade om konsten att leva ett omöjligt liv (som borde ha varningstext) och om hur och var man kan hitta kraftkällor i livet.

Karina från PT var där och skrev en bra artikel i dagens PT

I dagens papperstidning så finns även en faktaruta om Ylva. Och jag kunde inte låta bli att småle lite när jag läste den. Där finns en liten felstavning som gav en lite annorlunda bild av hennes make.

Något som en författare givetvis vet så väl och där jag upplever att Ylva som jobbat med ordet i säkert 50 års tid verkligen vet. Orden att hitta det precisa och där en enda bokstav kan hjälpa och stjälpa.

Av Leif - 28 oktober 2008 10:30

Nu märks valutakrisen även i min lilla verksamhet. Den japanska Yenen har förändrats mot svenska kronan med 47%. Låt det sakta sjunka in...

Det innebär tvärstopp givetvis. Vem vill betala 47% mer för sina varor? Nu blir inte höjningen lika stor men ca 35% dyrare kommer det att bli för OS-motorer tex.

Tvärstopp var ordet!

Även kronan mot dollarn är i liknande läge fast inte lika mycket. Valutajusteringarna slår hårt.

Av Leif - 26 oktober 2008 20:09

Låt mig visa en vacker kvinna som äger de mjukaste händer.

Av Leif - 23 oktober 2008 22:18

Då är sista kvällen avklarad på Trapani. Det blev en god pasta med tillhörande efterrätt. Maten är mycket god. Vinet likaså och även servicen. Bilden nedan kan vara hämtad från många städer. Ett torg, en staty, en mängd bilar som står parkerade, en brandkår som rycker ut... Det blirför mig en av många minnesbilder från denna kortvecka.

Av Leif - 22 oktober 2008 15:25

Trapani tisdag. Lagom varmt., ca25 garder mitt på dagen o jag har badat ute för första o troligen sista gången år.

Av Leif - 22 oktober 2008 15:20

Det enda som man som flanerande turist ser och kanske ska se av maffiavärlden på Sicilien är bilder på ilPadrino dvs Marlon Brando. Det kan göra någon försäljare nöjd, men är absolut inget jag köper.Allt jag köper går att äta eller dricka. och det är inte dumt.

Av Leif - 22 oktober 2008 07:39

En hälsning från Sicilien.

Av Leif - 17 oktober 2008 22:10

Det går nu hemska rykten kring Carolins försvinannde. Läser på DN följande;

En 50-årig man misstänks för att ha mördat 29-åriga Carolin Stenvall, trots att hennes kropp fortfarande saknas. Polisen bekräftar att man hittat blodspår i närheten av mannens fritidshus. Nu söks fritidshuset igenom i jakt på fler spår.

Hela artikeln finns här

Presentation

Omröstning

Om jag vann 3,6 miljoner så skulle jag;
 Lösa mina lån
 Ge allt till mina barn
 Ge allt till andra. Världen svälter!
 Resa
 Köpa hus/stuga
 Köpa ny bil
 Spara allt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards