Alla inlägg den 11 april 2008

Av Leif - 11 april 2008 23:38

Kollar på en film De utvalda. En riktigt bra film som till stora delar utspelar sig i en amerikansk domstol och kring spelet med att välja ut rätt jurymedlemmar för att kunna vinna i målet. Filmen handlar också om vapenindustrin i Amerika och hur och om den kan ställas till svars för att vapen säljs illegalt av kriminella. Detta är givetvis ett stort problem där många oskyldiga dödas varje år och våldet trappas hela tiden upp till stort lidande för åtskilliga anhöriga. En stark film där "rätt" sida segrade.

Om filmens budskap någonsin kommer att få genomslag är svårt att säga. Det finns säkert många som kämpar för sin sak på bägge sidor. Rätten att försvara sig är oerhört stark men fler och fler drabbas av våldet. Jag gissar att motståndet mot nuvarande vapenlagar kommer att stiga mer och mer.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Om jag vann 3,6 miljoner så skulle jag;
 Lösa mina lån
 Ge allt till mina barn
 Ge allt till andra. Världen svälter!
 Resa
 Köpa hus/stuga
 Köpa ny bil
 Spara allt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards