Alla inlägg den 6 maj 2008

Av Leif - 6 maj 2008 11:07

Så är det då beslutat att sända Englas begravning på TV. Det som hänt är ofattbart tragiskt. Det är ändå inget skäl till att det ska bli ett offentligt avsked. Svenska folket är inte drabbat. Det är Engals familj, släkt och vänner som är det. Och de ska få sörja i fred och inte behöva filmas mitt i sin sorg. Jag ser det som kränkande och ett effektsökeri. Att det sedan är bra TV och att man kommer att ha många tittare är jag helt övertygad om. Och att det kommer att bli många slantar på Engals konto är givet. Det rättfärdigar inte att denna tragedi och anhörigas sorg ska bli offentlig.

Kloke journalisten Göran Rosenberg säger;

- Det här är i genren dokusåpa. Det är en verklig händelse som man gör tv-program av. Mer av det privata regisseras och sänds i tv. Det här är ännu ett steg. Jag tycker att SVT som är vår viktigaste offentliga arena i Sverige bör bidra till att den här offentliga arenan upprätthålls och inte att det privatiseras.


Jag kan bara hålla med.

Presentation

Omröstning

Om jag vann 3,6 miljoner så skulle jag;
 Lösa mina lån
 Ge allt till mina barn
 Ge allt till andra. Världen svälter!
 Resa
 Köpa hus/stuga
 Köpa ny bil
 Spara allt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards