Alla inlägg den 10 oktober 2008

Av Leif - 10 oktober 2008 07:46

Det är helt och fullständigt inte acceptabelt att en man slår en kvinna.

Det håller alla med om utom någon enstaka.

Jag läser roat varje morgon om älgen Hälge. Underfundigt och trivsamt. Så även imorse. Och jag ler när Edvin får sig ett blåöga av sin fru. Fast vänta nu...

Det är helt och fullständigt...

Byt på rollerna. Vad hade hänt om han hade gett henne ett blått öga? Så kan man inte teckna. Så kan man inte göra. Det ger ingen poäng, det blir inte kul.Varför verkar det vara okej att en kvinna slår sin man? Varför verkar det vara okej att en kvinna tar fram kaveln och både hotar och slår? I alla fall om man kollar lite på serier och en del filmer?

Varför är det mer roligt att göra narr av män än av kvinnor?

-Dom har ju vänt korken uppåned...

-Och det värsta är att jag sa till henne att jag skulle ta bilen till en märkesverkstad...

Eller är jag bra enögd? Tål jag bara för lite?

Mitt skratt fastnar i alla fall. Vad gör ditt?

Presentation

Omröstning

Om jag vann 3,6 miljoner så skulle jag;
 Lösa mina lån
 Ge allt till mina barn
 Ge allt till andra. Världen svälter!
 Resa
 Köpa hus/stuga
 Köpa ny bil
 Spara allt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards